podstawowka

Szkoła Podstawowa w O!Mega Szkole

O!MEGA szkoła podstawowa składa się z 4 grup. Dzieci w klasach 0-1 i 2-3 oraz 4-5 i 6-7 uczą się w systemie grup łączonych. Metoda i sposoby prowadzenia lekcji różnią się w zależności od etapu edukacji i dopasowane są do potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku. Wszystkie szkolne działania opieramy na fundamencie mentoringu, budowania autorytetu dorosłych na podstawach wiedzy eksperckiej i relacji.

Klasy 0-3

W O!MEGA Szkole wiemy, że w nauczaniu wczesnoszkolnym najważniejsze jest budowanie pozytywnego nastawienia do uczenia się, szkoły, poznawania świata. To, co nauczyciel robi z uczniami w klasach 0-3 jest przedłużeniem nauki chodzenia, mówienia, gry w piłkę, jazdy na rowerze. A w jaki sposób dzieci uczą się tych wszystkich rzeczy? Metodą prób i błędów, prezentując wytrwałość w obszarach, które je interesują lub są do czegoś potrzebne, mimowolnie w czasie eksperymentów i zabaw. Wykorzystujemy te naturalne procesy i pomagamy dzieciom w znalezieniu ich własnej drogi.

Zapewniamy harmonijny rozwój w trzech obszarach:

obszar kwalifikacji

(wiedza, umiejętności)

obszar rozwoju społecznego

(ja z innymi)

obszar indywidualności i usamodzielnienia

(moja własna niepodrabialna tożsamość)

Własne programy

Realizujemy polską podstawę programową, adaptując ją do autorskiego programu. To pozwala nam wyposażyć dzieci w niezbędną wiedzę w sposób, który odpowiada ich potrzebom i możliwościom. Praca na fabule, która stanowi fundament naszych oddziaływań, sprawia, że zdobywanie wiedzy jest niekończącą się podróżą.

Jako Rodzic możesz być pewny, że Twoje dziecko:

– doświadczy różnorodności i dzięki temu będzie mogło kształtować swoją tożsamość

– będzie doświadczać, manipulować, eksplorować, sprawdzać i rozwiązywać problemy badawcze; wiedzę będzie „przetwarzać”, a nie tylko „zdobywać”;

– poćwiczy kompetencje związane z byciem w relacji;

– zyska okazję, by demonstrować i weryfikować swoje kompetencje z różnych obszarów; dzieci przychodzą do szkoły nie tylko po wiedzę, ale też po to, żeby móc swoją wiedzą się pochwalić;

– będzie mogło popełniać błędy! Dzieci nie popełniają błędów w dorosłym rozumieniu, dzieci szukają możliwości alternatywnego rozwiązania, a my chcemy je w tym wspierać;

– nauczy się samodzielnie myśleć – dzieci potrzebują modelowania, troski i drogowskazów, czerpiąc wzór od dorosłych;

Jednak to nie naśladownictwo i posłuszeństwo zadecydują o ich przyszłych sukcesach, tylko umiejętność samodzielnego i krytycznego myślenia
dzieci

Co na to dzieci?

O!MEGA jest szkołą w której czuje się swobodnie i bezstresowo. Nauczyciele są tutaj dobroduszni i otwarci. Lekcje prowadzone są w ciekawy sposób, mówiąc to mam na myśli świetną metodykę pracy nauczycieli, wiąże się to również z dużą ilością spontanicznych wyjść oraz wycieczek związanych z przerabianym aktualnie materiałem. Uważam to za bardzo atrakcyjne. Oczywiście obowiązuje zakres materiału i obowiązków, które trzeba zrealizować, ale jest to jakby rzecz drugoplanowa. Pójście do tego liceum zmieniło moje postrzeganie szkoły i uświadomiło, że można traktować ją faktycznie jako drugi dom

Lubimy O!MEGĘ za to, że: razem fajnie się bawimy (Piotr), nie ma zadań domowych (Piotr), bawimy się na matmie w różne zabawy matematyczne (Tymek), razem robimy w książkach (Karol), poznajemy nowe litery i są fajni nauczyciele (Matylda), są smaczne obiady (Lili), są fajne długie przerwy (Maria).

Aleksy (klasa Science)

Grupa 0-1

Klasy 4-8

Graliście kiedyś w dwa ognie? W statki? W klasy? W gry komputerowe? W Minecrafta? W piłkę nożna? W boule? W mafię? Założymy się z Wami, że tak! Każdy z nas ma swoją ulubioną grę. W grze chodzi o to, żeby realizować określone czynności według określonych zasad. Czasem gramy przeciwko sobie, a czasem gramy razem, żeby wygrać z kosmosem, pandemią albo kosmitami. Lubimy emocje związane z planowaniem strategii, szukaniem fortelu, doskonaleniem swoich kompetencji, udowadnianiem sobie i światu, że jesteśmy świetni i dajemy radę.

Konwencja

O!MEGA Szkoła w klasach 4-8 jest jedną wielką grą. Nowoczesne podejście do nauki powoduje, że wszystkie przedmioty rozgrywają się na jednej planszy. Zarówno na fizyce jak i na języku polskim w tym samym czasie gramy w grę „Burze”, „Wieloznaczność” albo „Tajemnica”. Rzetelnie realizujemy polską podstawę programową, jednak układamy ją w interklasowy (łączone grupy) i interdyscyplinarny (przedmioty połączone w bloki) program.

Uczniowie zdobywają kompetencje pod okiem doświadczonej kadry nauczycieli, która wie, że przywództwo dorosłych i zarażanie pasją są dla nastolatków bardzo ważne. Bardzo dbamy o to, żeby uczniowie współpracowali ze sobą, uczyli się mądrego łączenia potencjałów i brali odpowiedzialność za finalizowanie spraw, których się podjęli.

Grupy klasowe liczą maksymalnie 12 uczniów, co pozwala nam zaopiekować się potrzebami indywidualnymi uczniów, a jednocześnie uczyć ich ról społecznych, asertywności, wyrażania emocji, otwartości na rozwiązania proponowane przez innych. Pracujemy według zasady: każda lekcja się liczy! To oznacza, że dokładamy starań, żeby nastolatkowie rozumieli i czuli sens tego, co robią w szkole

Okres dojrzewania charakteryzuje się dużym krytycyzmem i ogromną uważnością na najmniejszy fałsz, dlatego dorośli w szkole muszą stawać na wysokości zadania.

Bycie nastolatkiem nie jest łatwe, bo w głowie kłębią się miliony myśli, a neuroprzekaźniki tworzą prawdziwy koktajl. Dlatego w naszej szkole mentorem-opiekunem nastolatków jest psycholog, który czuwa nad mądrym rozwiązywaniem sytuacji problemowych w klasie, prowadzi kręgi naprawcze dotyczące trudniejszych wydarzeń w relacjach koleżeńskich i wspiera uczniów w dylematach pozaszkolnych, jeśli nastolatek wyrazi taką potrzebę.

Mówili o nas

Podoba Ci się nasz pomysł na edukację?